Today it's all Japanese!

May 25, 2017

(Português no fim)
After so many complements on my tunic I had to write about it… I have been wearing it a lot, its practical, fresh and comfy! 
As I was saying in the previous post I have a major problem in terms of fabric, I have a reasonable stash but small quantities of each fabric, so whenever I decide to sew something for me I don't have enough fabric. What to do when you don't have enough fabric and you really really want to make a specific pattern? You mix fabrics! One on the front and another one on the back! 
Today it’s all about Japan… Japanese pattern and Japanese fabric! I bought both fabrics on our round the world trip, my Mom spent some time with us in Tokyo which was the perfect excuse to ask Emi to take me to fabric town… And OMG, that place is amazing! I wish I had a Tomato shop near me! Thank you Emi, every time I put this tunic on it reminds me of you! And thank you Mom for bringing home a suitcase full of fabric (while we kept exploring the world)!
*******
Depois de tantos elogios à minha tunica tinha mesmo que escrever alguma coisa… Tenho usado imenso, é prática, confortável e fresca!
Como dizia no post anterior tenho sempre um enorme problema em termos de tecido. Tenho uma “colecção” razoável mas em pequenas quantidades de casa tecido, por isso, sempre que quero fazer alguma coisa para mim nunca tenho tecido suficiente. O que fazer quando queremos mesmo, mas mesmo, fazer um determinado molde? Misturamos tecidos! Um para a parte da frente e outro para a parte de trás!

Hoje é tudo japonês… Molde japonês e tecido japonês! Comprei estes tecidos na nossa viagem pelo mundo, a minha mãe ter ido passar uns dias conosco a Tokyo foi a desculpa perfeita para pedir à Emi para me levar a “Fabric Town”… E WOW, aquilo é espectacular! Quem me dera ter uma loja como a Tomato aqui ao pé. Obrigada Emi, cada vez que visto esta tunica lembro-me de ti! E obrigada Mãezinha por ter carregado de volta uma mala cheia de tecidos (enquanto nós continuávamos a explorar o mundo)!

You Might Also Like

4 Brilliant Thoughts


  1. Wow i like it.Fantastic usefull and good imfromation. Thanku share this post

    Woven bags manufacturer in Gurgaon









    ReplyDelete
  2. love you big smile! your energy surely is contagious! I hope you keep having fun and keep travelling far and wide! good post

    ReplyDelete
  3. Noblemen, by far the world's first luxury leather line for men without the exorbitant prices

    best leather bags
    Luxury leather bags for men
    leather backpack for men

    ReplyDelete